حقوق و دستمزد در مجموعه ها و سازمان ها

حقوق

حقوق و دستمزد در مجموعه ها و سازمان ها

هدف ازتولید نرم افزار حقوق و دستمزد یا به بیان دیگر چه نیاز هایی باعث شد دست به تولید نرم افزار حقوق دستمزد زده بشود؟

حقوق و دستمزد کارکنان به صورت معمول بخش بزرگی از درامد هر شرکتی را به خود اختصاص می دهد و همچنین باید به دقت محاسبه و در موعد مقرر پرداخت شود.

نرم افزار فیش حقوقی آنلاین شرکت کهن با اتصال به همه نرم افزار های حقوق دستمزد مکملی برای نرم افزار های حقوق دستمزد موجود در بازار هست

محاسبه ی حقوق و دستمزد اهمیت بالایی دارد زیرا که هر گونه در آن می تواند موجب بروز ایراد و خسارت برای کسب وکار شود و می تواند روی روابط کارفرمایان با کارکنان و همچنان روابط کارفرمایان با مراجع حقوقی تاثیرگذار باشد.اگر در روند پیشرفت شرکت ها و سازمان های بزرگ دقت داشته باشید متوجه میشوید که یکی از رموز موفقیت این شرکت ها این است که به صورت منظم دستمزد کارمندان را میپردازند،به این ترتیب هم رضایت هر چه بیشتر کارمندان را جلب میکنند وانگیزه برای کار را افزایش میدهند و هم اطلاعات را به صورت بایگانی شده ذخیره میکنند و میتوان از آن ها گزارشات مالی تهیه کرد.

همان طور که اشاره کردیم هرینه پرسنل یکی از قسمت های عظیم بهای تمام شده سازمان به شمار میرود و این هزینه میتواند نقش موثری در سود واحد های تجاری ایفا کند.

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا سازمان ها و مجموعه ها به نرم افزار های حقوق و دستمزد نیاز دارند؟

فرآیند محاسبه ساعت کاری پرسنل و حقوق و دستمزد آن‌ها، یکی از مهم‌ترین و در عین حال وقت‌گیرترین بخش‌های یک سازمان است؛ با این وجود سودآوری یا درآمدی هم برای سازمان ندارد. به همین دلیل وجود یک سیستم یکپارچه که ساعت‌های کاری، مرخصی‌ها، اضافه‌کاری و کسر کار را محاسبه کند و بر اساس آن حقوق‌ها را تعیین نماید و وقت و هزینه زیادی هم صرف نکند، خیلی ضروری است.پرداخت صحیح و به موقع حقوق و دستمزد، نقش اساسی در انگیزش و  افزایش رضایتمندی کارکنان دارد. از طرف دیگر هزینه‌های مربوط به پرداخت‌ها، بخش قابل توجهی از هزینه‌‌های هر کسب و کاری را در بر می‌گیرد. استفاده از یک سیستم حقوق و دستمزد، روند محاسبه و پرداخت به کارکنان را تسریع و تسهیل می‌کند.

خیلی مواقع در محاسباتی مالی اختلافات و مشکلاتی به وجود می‌آید که حل و فصل آن‌ها انرژی و وقت زیادی صرف می‌کند. اما وجود یک ابزار دقیق کمک می‌کند تا این اشتباهات راحت‌تر حل و فصل شوند و حتی به وجود نیایند. از آنجایی که همه چیز از ساعت‌های کاری، مرخصی‌ها، ماموریت، اضافه کار و کسر کار، حقوق تعیین شده و قراردادی و ... در سیستم ثبت شده است، همه چیز به راحتی قابل حل و فصل است.

مدیر و پرسنل مالی می‌توانند به راحتی به داده‌ها و اطلاعاتی مثل قراردادها، سوابق عملکردی، مرخصی‌ها و ... دسترسی داشته باشند. سوابق و اطلاعات کارمندان به صورت یک جا نگهداری می‌شوند و کاربران با دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم به داده‌های مربوطه دسترسی داشته باشند

امکانات و تسهیلات نرم افزار فیش حقوقی

در نرم افزارهای فیش حقوقی اصولاً یک سری ویژگی و مزایای خاصی گنجانده شده که در ادامه به صورت مختصر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

این نرم افزار به نحوی طراحی شده که قوانین جدید مربوط به کار در آن لحاظ می‌شود

حفظ امنیت اطلاعات مربوط به افراد و حقوق آن‌ها توسط نرم افزارها

صدور هرگونه فیش حقوقی برای کارمندان به وسیله نرم افزار حقوق و دستمزد

کمک به یکپارچگی هر چه بیشتر مجموعه یا سازمان

برای کار با نرم افزارهای فیش حقوقی، نیازی به افراد متخصص در زمینه حسابداری نخواهد بود

صدور هرگونه فیش حقوقی برای کارمندان با محاسبه دقیق

استخراج گزارش از نرم افزار حقوق دستمزد

در کنار تهیه و دسترسی به گزارشات مدیریتی در هر زمینه‌ای برای مدیران اهمیت دارد. آگاهی از تعداد نیروهای استخدامی، میزان پرداختی به نیروها و بازدهی عملکردی آنها به نسبت به ساعات کارکرد یک واحد، و غیره به مدیران در اتخاذ تصمیم‌های راهبردی کمک فراوانی می‌کند. نیروی انسانی نیز می‌تواند با توجه به بودجه موجود، هزینه‌های جاری و میزان مبلغی که برای حقوق کارکنان در نظر گرفته شده است، نسبت به استخدام نیروهای جدید و یا ارائه پاداش و مزایای بیشتر اقدام کند

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید